پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

معرفي شغل جنگلبان

جنگل بان -مسير ايراني

اگر دوست داريد در فضاي باز كار كرده و به حفاظت از محيط زيست اهميت مي دهيد، اين شغل براي شما مناسب است.

منابع طبيعي در هر كشوري جزء ثروت ها و دارايي هاي آن به حساب مي آيد. جنگل ها و مراتع يكي از مهمترين منابع طبيعي هستند كه در حفظ و نگهداري آن بايد برنامه ريزي و سپس اقدام كرد. البته متاسفانه در كشورهاي در حال توسعه معمولا توجه لازم به اين منابع نشده و ارزش آنها در بسياري مواقع ناديده گرفته مي شود. در واقع حفاظت از منابع طبيعي وظيفه همه مردم كشور بوده و بايد به صورت فرهنگ بين آنها درآيد. ولي در كنار آن در حوزه تخصصي، نياز به افرادي مي باشد كه كار حفاظت و نگهداري از جنگل ها و مراتع را بر عهده بگيرند. جنگلبان مسئول نگهداري و محافظت از جنگل ها مي باشد. او نقش مهمي را در نگهداري جنگل ها براي آيندگان دارد. جنگل بان با دانش و شناختي كه از طبيعت، جنگل ها و مراتع دارد، به كمك روش هاي مختلف نگهداري و حفاظت آنها را بر عهده دارد. جنگلبان در شرايط آب و هوايي سخت اعم از گرما و سرماي شديد و طاقت فرساي برخي از مناطق بايد كار كند. هميشه افرادي هستند كه به دنبال سوء استفاده از طبيعت در جهت منافع شخصي خود مي باشند (مانند قاچاقچيان چوب).

اين افراد يكي از بزرگترين خطرات موجود براي جنگل و جنگلبان به حساب مي آيند. به طوري كه در سال هاي اخير چندين جنگلبان به دست اين افراد به شهادت رسيده اند. علاوه بر خطر بالا، خطرات طبيعي نيز براي جنگلبان وجود دارد كه همه اينها بخشي از سختي هاي اين شغل مي باشد. جنگل بان بايد فردي مسئول و آگاه از مسايل ايمني باشد. همچنين بايد داراي توانايي خوب جسمي بوده و در حل مسائل و مشكلات توانايي و سرعت عمل داشته باشد. براي اين شغل رشته هاي تحصيلي مرتبط وجود دارد كه علاقه مندان مي توانند در آنها تحصيل كنند. همچنين انجام كارآموزي و كسب تجربه نيز بسيار لازم و ضروري است. جنگل بان بايد زمان كاري خود را در محيط هاي بيروني و در شرايط آب و هوايي مختلف سپري كند. برخي كارها در اين شغل خطرناك هستند مانند استفاده از ابزارهاي برقي و ماشين آلات سنگين. بنابراين جنگل بان بايد لباس هاي محافظ در حين انجام كارهاي خاص بپوشد. ساعت كار در اين شغل به صورت تمام وقت است اگرچه در صورت لزوم جنگل بان بايد در تعطيلات نيز سركار برود. البته امكان كار نيمه وقت نيز در اين شغل وجود دارد.


كلمات كليدي مرتبط: استخدام تعميركار موبايل , منطقه شش خياط دو شيفت كار , استخدام تكنسين برق , پيتزا زن استخدام در گرگان دو شيفت كار , استخدام منشي مطب , آشپز آماده به كار در منطقه پانزده , پرورش دهنده ماهي , تعميركار ماشين گرگان تمام وقت , استخدام آرايشگر , نياز به يك منشي مديرعامل در ساري خيلي عالي ,

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.